3 november 2016

Zonder titel (4)

Wat fijn
*dat de herfst er is,
*dat zo’ n panty ook wel weer leuk staat,
*dat de wollen truien weer aankunnen,
*dat de gordijnen vroeg dicht kunnen,
*dat dus de voorraad kaarsen weer is aangevuld,
*om weer heerlijke verse pompoensoep te kunnen maken,
*dat we een uurtje extra hadden,
*dat we niet konden kiezen of we een uur langer nacht, of dat we een uur langer dag wilden hebben,
*dat het weer tijd wordt voor stoofvlees,
*om weer rode wijn te drinken zonder verbaasde blikken,
*dat er weer pepernoten zijn (eigenlijk niet…, die met chocola zijn namelijk verslavend),
*om de discussie over Zwarte Piet niet te serieus te nemen,
*dat ik nu eindelijk die Texelse sloffen aankan,
*dat wij met z’n allen ook ‘hygge’ kunnen doen,
*dat de kleuren van de natuur zo mooi kunnen zijn,
*dat ik een mooie nieuwe sjaal heb gekocht bij mijn jas die ik al jaren heb,
*dat mijn jas die ik al jaren heb nu toch een beetje nieuw voelt,
*dat ik nu al weet dat ik bij de eerste beste akelige koude regenbui mij weer kan verheugen op de zomer…..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten