1 augustus 2017

Killerbody!

De zomer komt eraan!
De kans dat manlief en ik deze zomer romantisch hand in hand flaneren over het strand is vrijwel nihil. Niet op een Nederlands strand, niet op een Europees strand en ook niet op een bounty-eiland ergens in het Caribisch gebied. Nee, gewoon niet, helemaal niet.
Ik loop dus niet naast een bronskleurige, breedgeschouderde kerel met armen vol biceps en triceps en een buik voorzien van sixpack. Maar ook mijn eigen beachboy loopt dus niet naast een elegante, welgeproportioneerde killerbody met bijbehorende volle billen en een wasbord-buik. Nee. Echt. Niet.
Hoewel het voor ons een onbereikbaar doel blijft, ben ik wel mateloos gefascineerd hoe al die fitgirls en boys anderen weten te inspireren en hoe de rest van de wereld het wel voor elkaar krijgt. Dus lees ik tips op blogs, online magazines en papieren glossy’s alsof het een spannende vervolg thriller is. Want hoe gaat dit aflopen?
Inspirerende titels als:
-een platte buik in een week,
-verbrand meer vet,
-bikini-klaar in een minuut,
-7 oefeningen gespierde armen ….,
-6 tips voor de perfecte billen….,
-4 work-outs voor je buik,
-5 oefeningen hoe je liggend fit wordt, maken dat ik er iedere keer weer intrap om verder te lezen. Want zo klinkt het als een haalbaar fluitje van een cent en helemaal niet spannend.
Hoewel, als je al die tips moet doen voor het gewenste resultaat ben je toch wel even bezig. Want de beste sport is toch wandelen, weliswaar afgewisseld met HIT-training, yoga, duursport, bootcamp en zwemmen.
Eerlijk gezegd, haalbaar of niet; stiekem wil ik natuurlijk ook wel een platte buik en gespierde armen. Ook al hoef ik niet in bikini. Die dikke billen van Kim Kardashian vind ik niet echt mooi, maar hé, het is helemaal hot, dus ja, dan zal het wel ergens goed voor zijn.
Gelukkig lees ik ook 9 tips hoe je deze sportroutine vol kan houden. Dat kan in de sportschool, maar ook heel makkelijk thuis. Je wordt dan weliswaar geen vrienden met je onderburen, maar goed, je moet wel iets over hebben voor een goddelijk lijf.
Maar met alleen sporten kom je er niet, een gezonde leefstijl is ook onontbeerlijk. Dat snap ik ook heus wel. Gelukkig wordt daar ook meer dan voldoende over geschreven. Minder eten en meer bewegen is een gouden tip, maar die had ik zelf ook wel kunnen bedenken.
Verder lees ik dat als we maar genoeg noten, zalm, avocado en heul veul groente eten komt het helemaal goed. Of toch niet? Achter de avocado schijnt een gigantische marketinghype te zitten, spinazie en selderij bevatten te veel pesticide, van paprika word je moe en van broccoli krijg je een opgeblazen gevoel. En hoe weten we nu of het zaadje niet gemanipuleerd is in een laboratorium voordat het in de grond is gestopt en tot een dieprode, sappige en smaakvolle tomaat is uitgegroeid.
En E- nummers zijn ineens weer ok, dus hiermee wordt de spanning toch weer opgebouwd.
Hoe dan ook, stress is sowieso niet goed voor lichaam en geest, dus is mijn conclusie dat het nastreven van een killerbody ongezond is. Zo. Ik. Heb. Gezegd.

Dit bericht verscheen ook op Boobs & Bubbles
https://boobs-bubbles.com/nl/  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten